Jaką polecacie instalacje LPG??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AQQ3
    Classic
    • 2013
    • 2

    Jaką polecacie instalacje LPG??

    Zamieszczone przez parasite
    Co do Smoleńska to każdy kto choć trochę się interesuje lotnictwem wie, że wina jest nasza. Do katastrofy doprowadziły lata zaniedbań przez WSZYSTKIE rządy, ale oczywiście mamy teraz samych ekspertów, którzy znają tylko jedno słowo - "układ", za to procedury są dla nich obce.
    +1. Lata powtarzania, że nasi piloci są tak dobrzy, że wylądują nawet na drzwiach od obory, a wojskowi jeszcze lepsi więc już szkolić i ćwiczyć ich nie trzeba... I dwa duże wypadki, które weryfikują tą opinię... Z czego zgodnie z jakimikolwiek procedurami ten lot w ogóle nie powinien się odbyć, a ostatecznym idiotyzmem i skrajną nieodpowiedzialnością było podjęcie próby lądowania. Asertywność też się ćwiczy i też są na to szkolenia.
  • karolikglogow
    Classic
    • 2012
    • 2

    #2
    Jaką polecacie instalacje LPG??

    Witam serdecznie.
    Koledzy jestem nowy na forum i zakupiłem Octavie 2002'rok, 2.0 benzyna 115KM. Interesuje mnie instalacja LPG tylko nie wiem jaką założyć żeby autko fajnie śmigało. U mnie w mieście montują BRC, KME, STAG. Interesuje mnie też żeby butla była we wnęce koła z racji że zapas jest pełnowymiarowy. Ile się mieści gazu w takiej butli?? Jak spalanie gazu w takim silniku?? I czy ktoś z was ma wlew pod klapką wlewu paliwa, bo tak jak ja patrzyłem to w moim modelu jest tam gumowy kołnierz i tak trochę mało miejsca i nie wiem czy dało by rade mechanikom założyć tam wlew gazu. Bardzo proszę o wasze spostrzeżenia i opinie do tego tematu, bo nie chciałbym mieć jakiś śmiesznych problemów bo założeniu instalacji LPG.

    Pozdrawiam
    karolikglogow

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Re: Jaką polecacie instalacje LPG??

      Zamieszczone przez karolikglogow
      Witam serdecznie.
      Koledzy jestem nowy na forum i zakupiłem Octavie 2002'rok, 2.0 benzyna 115KM. Interesuje mnie instalacja LPG tylko nie wiem jaką założyć żeby autko fajnie śmigało. U mnie w mieście montują BRC, KME, STAG. Interesuje mnie też żeby butla była we wnęce koła z racji że zapas jest pełnowymiarowy. Ile się mieści gazu w takiej butli?? Jak spalanie gazu w takim silniku?? I czy ktoś z was ma wlew pod klapką wlewu paliwa, bo tak jak ja patrzyłem to w moim modelu jest tam gumowy kołnierz i tak trochę mało miejsca i nie wiem czy dało by rade mechanikom założyć tam wlew gazu. Bardzo proszę o wasze spostrzeżenia i opinie do tego tematu, bo nie chciałbym mieć jakiś śmiesznych problemów bo założeniu instalacji LPG.
      Pozdrawiam
      Jakiej firmy będzie instalka, to raczej kwestia ceny i zakładu, bo sprawdzają się wszystkie, które wymieniłeś plus Landi Renzo, Elpigaz itd . Możesz spokojnie zamontować STAG-a. Wielu kolegów na forum ją ma i sobie chwalą - zaznaczam jednak, że nie jest to jedyna słuszna instalacja . Butla w bagażnik wchodzi ok 56 litrów (tak plus/minus), zależy to od zakładu, od którego producenta biorą butle. Gazu zawsze liczysz ok 80% pojemności całkowitej. Koło wlewu benzyny w O1 jest nieco mało miejsca, więc może być problem z montażem tam wlewu gazu. Odnośnie butli spytaj o zbiornik toroidę z wypełnionym wnętrzem - zawsze to większa pojemnośc o kilka litrów. Spalanie to już luźny o elastyczny temat zależny od ustawień instalacji oraz fantazji i charakteru kierowcy
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • fidodido
        Rider
        • 2010
        • 440

        #4
        STAG-4 w mojej O1 butla 60 l rzeczywista pojemność 47,5 l śmiga aż milo.
        Jedyny minus to trzeba dopilnować aby auto idealnie zestroili gaz z benzyna w innym przypadku auto będzie ci gasło
        Auto: Skoda Octavia I
        Kolor: Srebrny
        Pojemność: 1,8T 20V
        Moc: 150KM
        Typ silnika: AGU
        Gaz: STAG-4

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Sterownik - STAG 4 lub STAG 300 +
          Wtryski - jak ma byc dobrze to 4 Hana 2000 czerwone
          Reduktor - KME silver ,AC r01 ,zavoli zetaN
          Butla w kolo 630/270/64L - chyba taka sie zmiesci do OI, moze troche byc za wysoka
          Mozna dac przewody gazowe Faro zamiast miedzi. Wlew pod klapke Pb i bedzie bajka.
          Koszt z montazem 2500-2800 z tego co slysze.


          Nie pamietam jak wlew w OI wyglada, ale jakos tak to moze wygladac.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8160
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Ja ostatno montowałem u siebie Staga... - zupełnie nie czuje róznicy czy jade na lpg czy na 95. Nawet wskaznik gazu po 2ej wizycie nawet, nawet pokazuje prawde :diabelski_usmiech
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • Andrzej.P
              RS
              • 2011
              • 1516
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              karolikglogow, graty to połowa sukcesu. Równie ważny jest majster, który to zamontuje i wystroi.
              Unikaj "fachowców", którzy będą chcieli zrobić autokalibrację na postoju i tyle.
              Tak samo ważne, aby został zdjęty kol. ssący do wiercenia.

              Graty, które wymienił kol. Maicroft są OK.
              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

              Komentarz

              • Northeusz
                RS
                • 2010
                • 1677
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                #8
                Wtryski - jak ma byc dobrze to 4 Hana 2000 czerwone
                A znając życie Maicroft to zaproponują MagicJety albo Valteki. Oprócz Hany można założyć również Matrixy i też nie narzekać

                Butla w kolo 630/270/64L - chyba taka sie zmiesci do OI, moze troche byc za wysoka
                56 litrów nie podnosi jeszcze podłogi, więc 60 też powinno się zmieścić, ale tego nie wiem.
                Pozdrawiam
                Northeusz

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  piotrek_os, Jaki Ci zestaw dokladnie wsadzili ?? Wrzuc gdzies jakies foty :diabelski_usmiech

                  Mozna jeszcze dac OMVL Dream lub te Matrixy. To jest roznica miedzy 160zl a 370zl.

                  Tak samo weze Faro sa drozsze, a w zasadzie do tych 100 kilku KM to wystarczy tradycyjna miedz 6mm i tez bedzie dobrze.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • baca10
                    RS
                    • 2009
                    • 6225

                    #10
                    karolikglogow, z tego co wymieniłeś polecam BRC, miałam zamontowaną ja w Hondzie przejechane 167 tys. km i zero problemów

                    Komentarz

                    • tom.tom
                      Rider
                      • 2009
                      • 296

                      #11
                      Moim zdaniem zdecydowanie najlepsza instalacja na rynku to Omegas (Landi Renzo). Droga, trudna do ustawiania, raczej tylko przez autoryzowane serwisy. Ale jest niezawodna, wtryski nie do zajechania (ma funkcję rozgrzewania wtrysków przed przełączeniem na gaz i niesamowicie dokładne sterowanie czasami wtrysków, co wymusza użycia najlepszych wtryskiwaczy - standardowo MED), ilość funkcji sterownika o wiele większa niż u konkurencji. Możliwość idealnego doboru czasów wtrysku (prawdziwa mapa a nie uproszczona jak np. w STAGach czy BRC). Przy idealnym ustawieniu mi udało się uzyskać średnie spalanie rzędu 8,3 L / 100 km w O1 BFQ.

                      Potem druga w kolejności to nasze polskie Stag 300 i nowsze Stagi - tanie, łatwe w ustawianiu, ale wtryski padają po 70 - 80 tys, auto pali też około 0,5 - 1 L gazu więcej niż LR, nie ma też tylu różnych fajnych funkcji. Reduktory też mniej trwałe bo algorytm przełączania na gaz nie uwzględnia wszystkich czynników i czasem przełącza się na zbyt zimnym reduktorze.

                      Trzecia to moim zdaniem BRC Sequent 24 - ustawia się tak samo łatwo jak Staga 300, ale nieco droższa, bo "Hamerykańska" (a tak naprawdę to chyba Holenderska).
                      Pozdrawiam tom_tom

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Zamieszczone przez tom.tom
                        Potem druga w kolejności to nasze polskie Stag 300 i nowsze Stagi - tanie, łatwe w ustawianiu, ale wtryski padają po 70 - 80 tys, auto pali też około 0,5 - 1 L gazu więcej niż LR, nie ma też tylu różnych fajnych funkcji. Reduktory też mniej trwałe bo algorytm przełączania na gaz nie uwzględnia wszystkich czynników i czasem przełącza się na zbyt zimnym reduktorze.
                        A co ma Stag do padania wtryskow i reduktora. Cos swita, ale nie do konca tam gdzie trzeba.

                        Podpowiem. Do kazdego zestawu STAGa 300 mozna sobie wsadzic nawet wtryski Keihin za 1500zl i wyzszej polki juz nie ma. Reduktor tak samo. Nikt nie powiedzial, ze trzeba wybierac reduktor AC. Mozna wsadzic przewymiarowany mocowo przykladowo LR IG1 (koszt okolo 700zl) i tez bedzie git. Pytanie tylko po co wsadzac instalacje za 4tys, jak za 1300zl (nie licze butli i elementow lacznych oraz montazowych) bedzie bardzo dobrze.

                        BRC czy LR robi powiedzmy dedykowane instalacje do danych aut, placi sie za gotowe weze laczace wtryski z kolektorem itd. Ich najwieksza zaleta to chyba latwosc montazu, ale co to interesuje klienta. A cena bieze sie stad tez, ze do zestawu fabrycznie sa juz wsadzone wlasnie jakies dobre wtryski, a nie Valteki za 130zl

                        Mialem BRC Sequent 24 w Pandzie i rewelacji wg. mnie nie bylo. Palil wiecej niz magiczne 20% Pb, ciagle nie potrafili tego ustawic(gasl,mul), a te 55KM to i tak jakas masakra byla, zeby to pudeleczko rozpedzic.


                        Tak wiec IMO lepiej komputer ktory ogarnia wiecej gazownikow, a do tego klocki dowolnie dobrane. Rozpietosc cen moze byc duza jak widac.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Hunter
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1655

                          #13
                          tom.tom,
                          Zamieszczone przez tom.tom
                          czasem przełącza się na zbyt zimnym reduktorze.
                          chyba reduktor ma czujnik temperatury i w sofcie można też ustawić temperaturę od której auto przełącza się na gaz? Nie wiem co oznacza pojęcie - mniej trwałe reduktory? Chyba chodzi o membranę, którą wymienia się co jakiś czas... Dlatego dobrze przed montażem sprawdzić sobie również cenę zestawu regeneracyjnego do danego reduktora.

                          Jeśli chodzi o wtryskiwacze to tak jak Maicroft napisał, Hany są godne polecenia. Dobre też są Horizony (Rail'a), Valteki też dają radę... Oczywiście klasa premium to Keihin, ale cena kosmiczna... ~ 1500 PLN za listwę czwórkę.

                          Miedź 6 mm w zupełności Ci wystarczy. Nie ma co się pchać w koszty z przewodami Faro.

                          Można umieścić w okolicach oryginalnego wlewu paliwa, wlew LPG, ale musi to być tzw. sportowy wlew gazu. Końcówkę przed tankowaniem się dokręca. A wygląda to tak:



                          Zbiornik w koło, a zapas (o ile będziesz go woził w aucie) w pokrowiec i można albo w bagażniku albo za siedzeniem w kabinie - choć słabo to wygląda Zbiornik czasami można wrzucić większy - słyszałem o warsztatach gdzie wkładają większe, a właściwie wyższe, ale blacha pod kołem zapasowym wtedy dostaje kilkadziesiąt razy młotkiem :twisted: Polak potrafi...
                          I faktycznie tak jak Northeusz napisał, wchodzi ok. 80%.

                          Jeśli chodzi o reduktory to godne polecenia są: Tomasetto (Alaska lub Arctic), Lovato, Gurtner, Landi Renzo, KME, BRC i Zavoli. Broń Boże przed Magic III Compact i podobnymi wynalazkami.

                          Sterowniki STAG, BRC, Landi Renzo.

                          Oczywiście jak koledzy wspominali, ważny jest dobry montaż z kalibracją i po 1000 km kolejna (w międzyczasie membrana w reduktorze się ułoży). Mapę zaleca się zbierać podczas jazdy. Później fachman zrobi korekty jeśli trzeba i gdzie trzeba i jazda
                          Należy pamiętać o wymianie świec na przystosowane do pracy z gazem, a także regularnie wymieniać filtry w instalacji gazowej. Niestety w gazie też jest dużo syfu. Może więcej go być w autogazie, który nie jest tak restrykcyjnie kontrolowany jak LPG. A często widnieje na stacji gazowej napis autogaz, a nie LPG. Dla kierowcy to niby to samo, a tak do końca to jednak nie jest.
                          Jeszcze jedno. Producenci na ogół dają gwarancję na instalację na 100 tyś. km. Czasami na mechaniczne części w instalacji mają gwarancję na 60 tyś. km. Oczywiście nie oznacza to, że padnie w okolicach takiego przebiegu
                          ...nie ma to jak Octavia :drive:
                          >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                          Komentarz

                          • yunior81
                            RS
                            • 2010
                            • 1657
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez tom.tom
                            Moim zdaniem zdecydowanie najlepsza instalacja na rynku to Omegas (Landi Renzo).
                            .... pod jakim względem ?????!!!!!! :evil:

                            Obecnie mam niestety własnie ją i jakiś cudów poza OBSŁUGĄ jej nie widze.
                            Wcześniej w Citroenie miałem Staga na wtryskach Magic i jeśi chodzi o działanie to jest 300 razy lepsze od tego w LR. Poza tankowaniem nic mnie nie interesowało. Przejscia LPG/PB/LPG wogóle niezauwazalne, przy skonczonym gazie 3 krótkie sygnały dzwiekowe o przejsciu na PB a po zatankowaniu LPG płynne przejscie na to paliwo - wszystko dzieje sie AUTOMATYCZNIE. W LR już niestety tak bezobsługowo nie jest - przy skonczonym LPG masz sygnał dzwiekowy ktory SAM :idea: musisz wyłączyć bo inaczej bedzie Ci wył bez konca no i po zatankowaiu LPG musisz pamietac aby RĘCZNIE włączyć przejscie na LPG :idea: - tak jest w mojej instalacji moze w innych LR jest inaczej.

                            Silniki Skody nie sa jakims cudem techniki zeby tam wkładac "super" instalacje i też nie maja super szybkich wtryskiwaczy benzynowych które by wymuszały szybkie wtryski do LPG jak np. Med czy Keihin.

                            Uważam, że instalacja Stag + dobre wtryski LPG np. wspomniane HANA ( jesli kogoś stac to Keihin ) + dobry reduktor + BARDZO DOBRY montaż i zestrojenie instalacji i cieszymy się bezproblemową jazdą na LPG. Koszt u mnie tj. Piotrków Tryb. w/w instalacji to ok 2300 zł. Ja za LR płaciłem 3500 poza ASO i teraz sie bawie w reczne przełączanie........

                            Komentarz

                            • t271828
                              Elegance
                              • 2008
                              • 928

                              #15
                              Zamieszczone przez yunior81
                              W LR już niestety tak bezobsługowo nie jest - przy skonczonym LPG masz sygnał dzwiekowy ktory SAM :idea: musisz wyłączyć bo inaczej bedzie Ci wył bez konca no i po zatankowaiu LPG musisz pamietac aby RĘCZNIE włączyć przejscie na LPG
                              Troche przesadzasz jesli chodzi o uciazliwosc tych czynnosci

                              Komentarz

                              • yunior81
                                RS
                                • 2010
                                • 1657
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez t271828
                                Troche przesadzasz jesli chodzi o uciazliwosc tych czynnosci
                                .... chyba jednak nie przesadzam. Skoro Stag działa w pełni automatycznie a w LR trzeba sie bawic recznie w przełączanie to cos jest nie tak skoro to instalacja z górnej półki - podobno.....

                                Im wiecej napiszemy szczgółowych informacji, ( a co za tym idzie plusów i minusów instalacji które mamy w swoich autach ), Koledze który ma zamiar załozyc LPG, tym łatwiej przyjdzie mu podjąć decyzję odnosnie montazu takiej a nie innej instalacji...

                                Komentarz

                                • tomekdwk
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 40

                                  #17
                                  Zamieszczone przez yunior81

                                  Uważam, że instalacja Stag + dobre wtryski LPG np. wspomniane HANA ( jesli kogoś stac to Keihin ) + dobry reduktor + BARDZO DOBRY montaż i zestrojenie instalacji i cieszymy się bezproblemową jazdą na LPG. Koszt u mnie tj. Piotrków Tryb. w/w instalacji to ok 2300 zł. Ja za LR płaciłem 3500 poza ASO i teraz sie bawie w reczne przełączanie........
                                  W 100 % popieram ... ja mam Stag 300 ISA2, reduktor AC R01, wtryski Matrix ... to zamontowane w dobrym warsztacie ... i nie wiem co to gaz w samochodzie

                                  Komentarz

                                  • Hunter
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1655

                                    #18
                                    Zamieszczone przez yunior81
                                    w pełni automatycznie
                                    instalacja sekwencyjna powinna działać w ten sposób :idea: Możliwa jest ingerencja kierowcy - np. samodzielne przełączenie na gaz, jeśli reduktor nie osiągnął odpowiedniej temperatury, jednak nie jest to wskazane. Podobnie istnieje możliwość odpalania auta na gazie, ale również nie zaleca się tego. Natomiast nie powinno tak być, że jadę i przełączam sam. Wydaje mi się, że coś tam jest nie do końca halo. Takie motywy to raczej w przypadku I czy II generacji, ale nie IV pełnej sekwencji :roll:
                                    Chyba, że w sterowniku instalator coś skopał w ustawieniach i jest taki efekt...

                                    Landi Renzo produkuje tzw. instalacje OEM dla Skody, tak jak BRC dla Chevroleta, a Motonic (na licencji Vialle) dla KIA (tutaj akurat w Picanto wtrysk w fazie ciekłej czyli instalacja V generacji), itd.
                                    ...nie ma to jak Octavia :drive:
                                    >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                                    Komentarz

                                    • yunior81
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1657
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Hunter
                                      Natomiast nie powinno tak być, że jadę i przełączam sam
                                      ..... chodzi mi o to ze u mnie w instalacji LR jak sie skonczy gaz to automatycznie przełącza sie na PB wydając przy tym dzwiek który musimy sami wyłączyc. Podczas wyłączania tego dzwieku jednoczesnie przechodzisz na jazde TYLKO na PB i po zatankowaniu LPG znów musisz kliknąć przycisk zeby instalacja ponownie automatycznie przeszła na LPG - i to jest dla mnie w tej instalacji dziwne. W Stagu dzieje sie to automatycznie w obie strony.

                                      Komentarz

                                      • ahmed799
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6871
                                        • Ford

                                        #20
                                        karolikglogow, mam u siebie instalację BRC SQ 24. Żadnych problemów, a przejechane już mam na niej 240 kkm. Jedyna obsługa to wymiana filtrów gazu. Spalanie w trasie przy jezdzie ok 90 km/h to 7 litrów, a przy ostrej jeździe 120-140 km/h to w 9 litrach się mieści. P

                                        филип
                                        Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                        Komentarz

                                        • Peteski
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 13

                                          #21
                                          Witam...
                                          Ja mam u siebie zamontowaną instalację KME...w sumie stwierdziłem, że nie ma sensu dopłacać do BRC, którą miałem wcześniej zamontowaną w s8...butla 60 w miejscu koła zapasowego (wchodzi około 45 litrów)...co do montażu w wlewie, ja chciałem ale Panowie stwierdzili, że troszkę mało miejsca więc sobie odpuściłem. Za instalkę zapłaciłem 2200 brutto, nie mam żadnych problemów i śmiało polecam...Przejechałem już koło 40 tys km.
                                          Więc wybór należy do Ciebie...w sumie najważniejsze jest to w jaki sposób ktoś ogarnia i montuje gaz...wiem, że nie ma sensu oszczędzać na warsztacie i czasami warto dopłacić troszkę i mieć święty spokój
                                          pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          Pracuję...